Skvělá byznysová strategie Amazonu aneb jak jít a nejít s hlavním proudem.
19. 6. 2014
Při prvním zhlédnutí následující informace by se mohlo zdát, že se Amazon definitivně zbláznil. Amazon vstoupil na už tak přeplněný trh s mobily se svým produktem Fire Phone (en).
Opak je pravdou!
Při přednáškách používám Amazon jako příklad skvěle promyšlené strategie, kdy na počátku si strategicky zvolil geniální produkt, který nemá reklamace, ani záruční lhůtu (viděli jste ně...
Klikněte pro pokračování
Jak dlouho budou ještě Vědci trpět syndromem Elvise Presleyho?
2. 4. 2014
Předsedy Akademie věd ČR Profesora Jiřího Drahoše si vážím. Je výborný vědec, bohužel v úvodníku Hospodářských novin Learder’s Voice (HN 31.3.2014) ukázal, jak moc vědci nechápou byznys, pro který mají navrhovat inovace.
Jako příklad domácího technologického lobbingu, který brání vstupu nových inovací na trh, uvedl svoji zkušenost, kdy s vědeckým týmem vyvinuli unikátní (mikrovln...
Klikněte pro pokračování
Proč si každý myslíme, že jsme ve svém oboru Elvis Presley?
27. 3. 2014
I když si uvědomujeme, že Paretův princip 80/20 (80% začínajících firem do 5ti let zkrachuje) platí, stále se učíme na Success Stories podnikatelů typu Elvis Presley.
Mýtus o zázračném úspěchu Elvise Presleyho, který rozšířil jeho manažer Parker, vypráví o tom, že mladý tehdy neznámý Elvis Presley přišel do nahrávacího studia Sun Records a chtěl nahrát narozeninový dárek pro svoji matku....
Klikněte pro pokračování
Pf 2014
2. 1. 2014
Vše nejlepší v Novém roce 2014
flowplayer("player","/flowplayer/flowplayer-3.2.15.swf",{clip:{autoPlay: false,autoBuffering: true}});
Klikněte pro pokračování
V jaké oblasti může inovovat a v jaké oblasti by neměla inovovat začínající firma?
10. 12. 2013
Když už se jedinec rozhodne, že chce podnikat, chce zkusit "rozjet vlastní byznys" a je ochoten to opakovaně zkoušet, je třeba si hned na začátku zvážit, do čeho je vhodné vložit energii, své úspory a půjčky od nejbližších.
Co je základem jakéhokoliv byznysu (když nepočítám druh byznys modelu a ekonomickou stránku produktu, či služby)?
Zařídit, aby se o nás dozvěděla kritická masa pot...
Klikněte pro pokračování
Opravdu je těžké vytvořit kvalitní produkt venkovské turistiky?
18. 7. 2013
Zážitek v restauraci "Zámek Szt. Kristof", Zamárdi, Maďarsko
Na straně jedné si stěžujeme, že je obtížné najít mimo oblíbená turistická centra zajímavé a kvalitní služby, na straně druhé si podnikatelé ve venkovském cestovním ruchu stěžují, že podnikání nelze udržet, že nejsou turisti. A když už se k nějaké tvorbě produktu cestovního ruchu rozhodnou, musí to být dotováno veřejn...
Klikněte pro pokračování
Vybudovat podnikání v gastronomii a vytvořit kolem toho příběh není nic složitého a navíc to funguje
17. 6. 2013
Na svých seminářích o možnostech a síle příběhů v cestovním ruchu prezentuji jako jednu z oblastí gastronomii. Že právě příběh je to, co může rozhodnout, proč turisté navštíví daný podnik.
Nedávno se objevil důkaz nad všechny povolané, kdy příběh a vše kolem něho ocenili odborníci v soutěži Tales of Cocktail 2013, kterou gastronomická komunita považuje za „Barového Oskara“. Jak už...
Klikněte pro pokračování
Pravá síla příběhu - workshop, který nahrává venkovským muzeím
2. 6. 2013
Tento týden jsem četl zajímavý příspěvek na blogu Paula Orselliho zabývajícím se vychytávkami a zajímavými nápady, jak ozvláštnit a vylepšit muzejní expozice Exhibitricks .
Popisoval své zážitky z workshopu pro muzejníky a autory výstav „Analýza exponátů a jejich příběhy“.
Každý účastník dostal dvě fotky toho samého objektu umístěného na podložce a každý měl rozhodnout, kde na škále...
Klikněte pro pokračování
Ztracená moudrost našich předků. Aneb jaký má být tradiční suvenýr?
13. 5. 2013
Když jsem dělal jarní úklid, našel jsem v harampádí po svých předcích různé staré suvenýry (patrně od známých a z dovolených). Mezi nimi jsem našel imitace slovenských črpáků.
Co to je črpák nám jako jeden z možných zdrojů popisuje wikipedie:
Črpák je tradiční slovenská nádoba používaná zejména na salaších, kde se z něj pila žinčice. Črpák je zhotovený ze dřeva, do ucha je často ozd...
Klikněte pro pokračování
Tip pro biofarmáře - aneb Ovoce s největším příběhem
14. 4. 2013
Nejlépe se prodává výrobek s příběhem a bio ovoce je k tomu přímo předurčené, protože základem důvěry je právě znalost životopisu bioproduktu, jak a za jakých podmínek ovoce rostlo, jak se o něj biofarmář staral. Proto digitální příběh na webové stránce biofarmáře je efektivní způsob na získání potřebné kredibility.
Silný příběh mělo i ovoce z ovocných sadů, které se jediné dochovaly po za...
Klikněte pro pokračování
Návod, jak zapojit sociální sítě do podnikání v tradičním řemesle.
25. 2. 2013
Pro kontakt se zákazníky již nestačí mít webové stránky. V anglosaském světě se v podnikání stále více uplatňují sociální sítě a neustálá obousměrná komunikace se zákazníky. K tomu je ale třeba být velkorysý a trochu i nezištný a ve prospěch budoucnosti a dávat i něco ze svého know-how zadarmo. Jak se sociální sítě uplatňují v zájmových kurzech, chci ukázat na příkladu Robina Wooda provozujícíh...
Klikněte pro pokračování
Tip, jak si vytvořit do muzea vlastního Avatara
16. 2. 2013
aneb využití programu Voki ve videoprůvodci pro děti. Vaše muzeum se může stát zajímavé pro mladé lidi tím, že jim bude průvodce dělat nějaký kluk z minulosti, kterou vaše expozice prezentuje, nebo kamarád, či kamarádka, která o tématu hodně ví. Informace podané touto formou jsou mladými lidmi přijímány mnohem lépe, než kázání učitele, či jiného dospělého. Ve světě vyspělých komunikační...
Klikněte pro pokračování
Jak oživit muzejní expozice pro mladé návštěvníky tzv. Digitální domorodce.
3. 2. 2013
My starší, studující ve škole zejména z knih a tištěných materiálů, kritizujeme dnešní mladou generaci, pro kterou je tento druh získávání informací nudný, že jsou povrchní a nic je nebaví. Marc Prensky ve svém článku z roku 2001 navrhuje, že pokud chceme, aby mladé návštěvníky námi prezentovaná problematika (např. prezentace dědictví v muzeu) zajímala, je vhodné použít takové komunikační nástr...
Klikněte pro pokračování
Tvorba digitálního příběhu k interaktivnímu zastavení a do videoprůvodce.
20. 1. 2013
Příběhy měly od pradávna svoji funkci. Šířily se jimi informace, vhodné vzorce chování, společenské a kulturní normy.
Studenti jazykových věd, či dramatu vám poví, že vyprávění má dějovou linii, která posouvá příběh vpřed a udržuje nás tím v příběhu a linie tématu, která nás naopak různými podtexty a úmysly přivádí do našeho vnitřního světa, kdy se ztotožňujeme s hlavním představitelem, rozp...
Klikněte pro pokračování