R2S - Research to Sale

Reference

Digitálními příběhy, interpretací technických a technologických informací za pomoci multimediálních nástrojů se zabývám přes 10 let. 

Vytvořil jsem stovky digitálních příběhů pro řadu muzejních expozic a 5 let se zaměřuji spíše na interpretaci a prezentaci inovací, patentů či Podnikatelských záměrů. V té době jsem přednášel DigitalStorytelling  a Pitching na jedno až dvoudenních seminářích po celé ČR, či an Slovensku.

V roce 2013 jsem přednášel Digitalstorytelling a pitching metodou Orena Klaffa S.T.R.O.N.G. studentům I. ročníku ekonomické fakulty Jihočeské Univerzity.

Na základě této zkušenosti jsem si uvědomil, že je velmi neefektivní přednášet někomu o pitchingu, či jak si může vytvořit vlastní digitální příběh, když jeho Podnikatelská Idea stojí na vodě. Když takovýto začínající podnikatel nezná potřeby svých ideálních zákazníků - Avatarů

Když neví, jestli je o jeho produkt zájem a jestli je někdo vůbec ochoten ho za vykalkulované ceny koupit (marketingová a ekonomická udržitelnost).

Proto jsem v tomto roce (2014) rozšířil své portfolio i o téma "Promyšleného podnikání" , kde se všechny tyto přístupy začínající podnikatelé učí.

Metoda promyšleného podnikání je souhrn vícero přístupů a metod (  Design Thinking for Business Innovation,  CANVAS, Developing Innovative Ideas, Business Strategy apod.) Výhodou tohoto přístupu je, že začínající podnikatel do přípravy Podnikatelského záměru nevkládá ani korunu (jen svůj čas a energii), dokud nemá otestovanou výše zmíněnou marketingovou a ekonomickou udržitelnost podle hesla:

"Nejprve prodej, potom vyrob".

První seminář v Promyšleném podnikání proběhl od března do června 2014 pro začínající podnikatele v Č. Budějovicích ve spolupráci co-workingovým centrem.

Názory některých účastníků můžete shlédnout zde:

Těm mladým podnikatelům, kteří chtěli a podle mého měli nadějný podnikatelský záměr, jsem začal dělat Mentora.

Václav Král měl literární talent, a proto chtěl rozjet byznys s tvorbou Multimediálních albumů.

Nejdéle to vydrželo Jakubovi Cíglovi z Blatné. Chce založit sociální firmu a pomáhat absolventům škol v oboru v IT získat praxi, aby se mohli ucházet o svoji první práci. Typický příklad Vědomého kapitalismu (Conscious Capitalism)

Aby mohl být projekt ekonomicky udržitelný, chceme ho postavit podle Stakeholderovského konceptu (Stakeholder Entrepreneurship) bude potřeba vytvořit určité prostředí - dokonce si myslím, že podle těchto principů, je zde šance na zcela nový druh podnikání - Modrý oceán a už nyní projekt cílí na větší počet oborů.

K tomu jsem od roku 2013 - až dodnes absolvoval  na různých univerzitách v USA v rámci projektu Coursera řadu on-line kurzů, které se těchto tématů týkají:

Entrepreneurship: Launching an Innovative Business
Entrepreneurship Capstone
Developing Innovative Ideas for New Companies: The First Step to Entrepreneurship
Innovation for Entrepreneurs: From Idea to Marketplace
New Venture Finance: Startup Funding for Entrepreneurs

Design produktů z pohledu zákazníků (Human Centred Design)
Marketing v Digitálním světě

Gamification Greek and Roman Mythology E-learning and Digital Cultures Online Games: Literature, New Media, and Narrative Powerful Tools for Teaching and Learning: Digital Storytelling

Přihlášení

E-mail:
Heslo:
Registrace čtenáře



Copyright © 2017 ResearchToSale All rights reserved